Съботно - банички за сутрешна закуска и мента-айс-фрапе за следобедна закуска

Съботно, за закуска, поднасям банички на сач.


Рецептата, открих в сайта на "Веселият готвач", под името Банички Карталачки преди две години и от тогава до днес доста банички сме опапкали :)

Зимно време, когато лятната кухня е затворена, ги правя на тиган, но приготвени на сач са ми по-вкусни. А и готвенето на открито ми е доста по-приятно и... чисто.
Когато ги правя за гости ми остават пържолите :)))

Приготвят се от обикновено тесто с мая:
600г брашно
20-25 г мая (или 7г суха)
1/2 ч.л. сол
Около 200мл хладка вода

За плънката:
Сирене, задушен праз или кромид лук

За намазване: 
На корите преди печене: разтопено масло, смесено с олио (50:50)
На изпечените банички: НЕразтопено масло или разтопена мас

Във водата се разтваря маята, добавя се солта и брашното на етапи (при тези теста винаги брашното и водата са ми с количество +/- или "приблизително")
Замесва се меко тесто, оформя се на топка и се оставя на топло (под кърпа) да втаса.
След това се омесва повторно и се разделя на питки (големината им зависи от това колко големи и дебели искаме да са баничките. Моят сач е с диаметър 38-40 и питките ги правя с големината на юмрук).
Разточваме питките на тънка кора (не се старая много - гоня дебелина 1-2мм, но и по-дебели да са, пак става).


Намазваме кората с разтопено масло, смесено с олио. Отгоре наръсваме плънката - в случая само сирене, но съм опитвала и е не по-малко вкусно и със задушен лук.

Увиваме кората на руло и след това на осморка.


Прегъваме на две:

И отново разточваме на кора. Дебелината варира от 0,5 до 1,0см. На 0,5см стават по-хрупкави, на 1,0см стават като хлебчета - по-пухкави.

Намазняваме и загряваме сача.

Слагаме баничките да се пекат. Щом се зачервят от едната страна, обръщаме и допичаме.

Още горещи намазваме с неразтопено масло или с лъжичка нанасяме разтопена мас. Редят се една върху друга, за да се задушат. После им се наслаждаваме в компанията на домат, сирене, айран или таратор. А бе и с месце, и с манджичка и с всичко вървят.




Ето и една стара снимка с праз лук:

До тук с баничките.

Сега, само искам да подсетя желаещите, че съботно следобед е най-подходящото време за Мента-фрапе :) Едното няма допирни точки с другото, освен съботата. Странна публикация ще се получи, от гледна точка на комбинация, но миналата събота опитах тази напитка, поднесена от Мъхчето (благодаря за рецептата, Мъхи :)) и днес пак планувам. Действа на два етапа - първо те "разтапя" до ниво опасен мързел и след това ти идва енергията да свършиш нещо полезно :)))
Аз си добавих повече захар, че твърде ми горчеше по оригинал и вместо прясно мляко сложих малко вода и топка ванилов сладолед. За финал ето снимки на ментовото айс фрапе:



Приятна и вкусна събота!

4 коментара:

  1. Баничките изглеждат страхотно, а фрапенцето е тъкмо за днешния горещ ден - свежо и в същото време ободряващо и разхлаждащо! Чудесни снимки си направила, Снежи! :)
    Хубава и вкусна събота и от мен! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Светле! Фрапето е чудно - на мен ми беше странна първата глъдка, но след това направо се влюбих в рецептата. Хубава да е и твоята събота!

      Изтриване
  2. Снежи, ще ме накараш да си купя сач :)
    Дотогава ще се наслаждавам на твоите творения!
    Прегръдки и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, винаги ми е приятно да прочета твой коментар - благодаря ти! Ако имаш удобства за сач не се замисляй. Много удобна съдинка. Знам, че някои я ползват и на газ. Хубава събота и поздрави на моренцето :))

      Изтриване

loading...