Ореховата бисквитка на Pep-4o, в солен вариант


Една рецепта, от кухнята на Пепчо, която ме грабна на първо четене и ме спечели като фен завинаги, още с първата хапка. Толкова нежни и хрупкави, фини и неустоими. 


Избрах соления вариант:
Белтък, масло, брашно - в равни количества. Орехи и сол за поръсване.
Следвах съветите на Pep-4o:
Замесих с ръка, за да може маслото да омекне и да се хомогенизира по-добре с останалите съставки. Тестото става по-гъсто от кексово и лепкаво. Намазах на тънък слой, директно върху хартия за печене, под формата на кръгчета. Поръсих със счукани орехи, малко сол и сложих да пека в нагрята до 180 градуса фурна.


Горещо препоръчвам тази вкусотия. Партнира си чудесно със зелена салата. И доматчето на Пепчо изглеждаше много примамливо, но така се случи, че доматите обрахме преди да се наканя с бисквитите.


Надпреварвахме се кой ще свие повече бисквитки за себе си :) и не си обелвахме дума. Всеки се наслаждаваше на вкуса и искаше усещането да продължи колкото се може по-дълго.


А с тази рунтавелка се надпреварвахме кой ще събере повече орехи. Всяка сутрин ми гостува :) Тук се прави на "невидима" - не мърда, не шуква, та успях да я снимам.


Огромни благодарности за рецептата и хубавото обяснение към нея!


12 коментара:

  1. Чудесни хрупкави бисквити! Поздравления! А малката пухкава катеричка е много симпатична - чудесен гост си имаш, Елти! Хубав и усмихнат ден! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тази симпатична крадла събира орехи повече от мен :) Благодаря ти, Дани! Хубав да е и твоят ден!

      Изтриване
  2. Великолепни са! И с тези орехчета отгоре... ммм вкусът още повече става бомбастичен! Браво!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много точно определение :) - наистина са бомбастични. Благодаря, fedora! Хубав и усмихнат ден!

      Изтриване
  3. Моля :) Много се радвам, че ти хареса и на теб, Елти!
    Много мила гостенка си имаш :)) явно сте си свикнали, щом не се плаши и не бяга :)
    Хубав и слънчев ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз ти благодаря, Pep-4o! Уникално вкусни са! Катеричката често ни гостува и се чувства като у дома си - събира всичко, което си хареса по двора :) Хубав и усмихнат да е и твоят ден!

      Изтриване
  4. А аз благодаря и на двете ви! Елти, Рунтавелката е голяма сладурана, как само си я издебнала не знам, те не се спират тези катерици:) Страхотни бисквитки, внимавай да не ти ги отмъкне:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. От ореха не я гоня, но ако посегне за бисквитки ще си има работа с мен тази рошла:))) Наистина са със страхотен вкус. Благодаря, Candy, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  5. Снежи, и аз ще мълча и ще похапвам от тези вкусотии!
    Благодаря ти, че ми припомни за тях!
    А Рунтавелката е чудесна!
    Прегръдка и хубаво настроение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. То с такава вкусотия как да не замлъкнеш :) Направих една доза и още с последната хапка ме питаха кога ще ги направя пак.
      Благодаря ти, Dani! Прегръдки и от мен, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  6. Снежи, много вкусни солени хапки си предложила!
    А и Рунтавелка си успяла да снимаш!
    Сърдечни прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Още като ги видях при Pep-4o, само на текст и снимки, заподозрях, че са вкусни, а те станаха неприлично вкусни :)) А рунтавелката направо ми позира :) Благодаря ти и сърдечни поздрави от мен! Хубав ден!

      Изтриване

loading...