Пиле с кисело мляко и бананово сладко за десерт

Голяма част от блоговете са в коледно настроение. Показват се красиви декорации, празнични рецепти, ухае на канела, джинджифил и други неустоими. Аз си водя прилежно записки по темата, радвам ВИ се истински и вече списъкът е толкова голям, че ще ми трябват поне ТРИ Коледи. Разчитам на идващите почивни дни, за да поработя на коледна вълна, ако разбира се не ме хване потребността от истинска почивка и не заложа само на украсяването на дома. Но ще видим това с времето...


Преди няколко дни правих едно пилешко и все не намирам време да си запиша рецептата тук, във виртуалната ми книга, а вкусът определено си заслужава и ще се прави поне още няколко пъти, докато не открия нещо ново и така до безкрай. Така изглежда моята кулинарна краста - търся нещо и не знам какво, но искам да е различно, вкусно и ако може веднага. Видя ли нова рецепта се отключва онова дразнещо желание, което се крие в думата "веднага".

Помня, че когато в доброто старо време майка правеше пиле с картофи това си беше нещо като мини празник. Отдавна пилето с картофи вече не е сред най-любимите ми рецепти, но то и вкуса на пилешкото отдавна не е същия, като в доброто старо време. И за да не задълбавам в темата за качеството на храните, ще премина към рецептата, която видях при Павлинка (Casa Perfetta) и която се оказа много вкусна разновидност именно на пилето с картофи.
Не съм променяла нищо и ще си позволя да копирам:

Продуктите са:
(за 2 порции)
2 бр. пилешки бутчета или плешки
500-600 г картофи
1 голяма глава чесън
1/2 кофичка кисело мляко
1/2 ч.ч. бяло вино
1 с.л. горчица /дижонска/
1 с.л. олио
мащерка
сол и черен пипер





  • Измиваме и почистваме добре пилето, леко осоляваме.
  • Обелваме, измиваме и нарязваме картофите.
  • Обелваме чесъна и оставяме скилидките цели.
  • В подходяща тавичка слагаме пилето, картофите и чесъна.
  • Смесваме всички други продукти и разбъркваме добре.
  • Заливаме пилето и картофите (ако разполагате с време оставете поне 1 час. Колкото повече, толкова по-добре)
  • Печем около един час на 200 градуса.


Пилето стана крехко, сочно и с приятен аромат на мащерка. Чесънът се усеща по-дискретно и придава апетитна нотка. Препоръчвам горещо и нося към Павлинчето торба с благодарности :)


Сладко от банани, ябълки и дюли

В същия ден, от кулата на вещицата се разнасяше приятен аромат  и когато надникнах там, видях как типично по вещерски (:)шегичка) се бърка сладко от банани, ябълки и мак. Подсказано от блога на Fedora, Ossigeno, като там е в разновидност от круши, банани, ябълки и мак. Моят принос към рецептата са дюлите, но в оскъдно количество.
Използвах:
2бр. банани
2 бр. малки ябълки
1 бр. малка дюля

сокът от половин лимон
1 чаена лъжичка маково семе
1/2 ч.л. канела
1 и 1/2 чаени чаши захар

Почистих, нарязах, комбинирах всичко (без маковото семе) и варих. На среден огън и с често разбъркване, до сгъстяване. После запекох на сух тиган маковото семе и добавих и него. Не съм го затваряла в буркани, а сложих етикет за бърза консумация. И много бързо се "стопи" в хладилника. Много ароматно и вкусно. Аз не усещах вкуса на мака, но пък имах илюзията, че е сладко от ягоди, с тези малки хрупкави семенца.





Хубав снежен ден и не спирайте да ми пълните списъка с празнични красоти и вкусотии.

19 коментара:

  1. Снежи, това сладко е страшно апетитно!
    А пиле с кисело мляко харесвам много!
    И при мен коелдната мания е още много далече...
    Прегръдка и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, наистина е много хубаво сладкото и ароматно. А пиле с кисело мляко опитвам за първи път и останах много доволна. Прегръдки и от мен, с пожелание за хубав ден!

      Изтриване
  2. Чудесни и апетитни предложения, Снежи! Сладкото много ме изкуши и вече си представям закуската с палачинки и ароматен пълнеж като твоя! Спокойна и уютна вечер! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дани! Сладкото е чудесно и за палачинки, и за други сладкиши. Придава уникален вкус и аромат. Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  3. Снежи, прекрасни зимни снимки!
    Пиленцето с картофки ми изглежда много апетитно! Не съм правила по този начин и ме заинтригува!
    А пък сладкото е изкушаващо!
    Сърдечни прегръдки, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, tillia! Вчера при нас беше прекрасен зимен ден - тих, слънчев и ослепително бял. Искаше ми се да снимам без край :) Пиле, по такъв начин не бях опитвала и аз. Хубаво става - сочно, крехко и ароматно. Прегръдки и от мен, с пожелание за хубав ден!

      Изтриване
  4. Снежи, това пиленце много вкусничко изглежда.
    Обаче и от сладкото няма да откажа :)
    Пожелавам топлина в душата в студения зимен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Илианче! Пожеланието ти идва тъкмо навреме, че нещо ме е сковал студ буквално и от части в настроението. Хубав да е и твоят ден! Поздрави!

      Изтриване
  5. Много забавно пишеш ,Елти :) ....обичам да те чета ! Пилето е ракошно ,но на мен ми хареса сладкото :)...май ще забъркам и аз едно -две бурканчета за бърза консумация :) !
    Чаооо ..изпращам ти топла прегръдка ...студено е при вас ,нали ?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ив! Обичта е взаимна :) Винаги в постовете ти има настроение и се чудя, не го ли пускаш понякога в отпуск. Благодаря за топлата прегръдка, че тук замръзвам. Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  6. Елти, ама ти сама се стараеш толкова много да ни е вкусно и уютно, че после и картичка приготвяш накрая, то на човек голям кеф му прави да намине насам. Пиленцето на Линчето и аз съм го записала на чернова засега, а на Федорска всички неща са ми в списъка.
    Поздрави и дано те завладее Коледното настроение, да видим красотата тук!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Мъхче, за милите думи! Направо ме разтопи от кеф, при обстановка от минус 16 градуса :) Цяла година чакам Коледа, че ми е най-любимия празник, а ми се струпаха едни неща дето ми открадват настроението. Дано ме стигне пожеланието ти :) Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  7. Какви прекрасни снимки, Елти! Колко е уютно при теб! Вкусно приготвена храна, омайващо сладко и снежна приказка! Благодаря ти за чудесното настроение!

    ОтговорИзтриване
  8. Първо, Снежи, благодаря за снежните снимки- ние нямаме при нас сняг и ми липсва, малко ...не си падам по студа изобщо....
    Пилето си представям какво е и със сигурност е вкусно. Аз не публикувам такива неща, но готвя у дома...Ако не си пробвала опитай със сметана и пушено и топено сирена...Слагат се сурови в тавичка пилешките части, нареждат се сиренцата, полива се със сметана, черен пипер и печеш...У дома много ги обичат тези неща...
    А вземи опечи едни меденки и когато ти замирише на канела, карамфил и .....Коледния дух ще те обгърне и къщата ти сама ще поиска украса...
    Прегръщам те и хубав вкусен , ароматен ден ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, така ми се иска да направя като твоите меденки, но за това ми трябва отпуска (и то от дългите :))). Не зная дали ще са точно толкова красиви, колкото твоите, но бих опитала.
      Благодаря ти за рецептата - опитвала съм и на нас също ни харесва така, с топени сиренца и сметана, но в интерес на истината скоро не съм правила и сега ме подсещаш.
      Благодаря ти за настроението в твоя блог, което ме зарежда всеки ден :)
      Прегръдки и от мен, с пожелание за топла и приятна вечер!

      Изтриване
  9. Elti, благодаря за доверието към моя блог и рецептите. Хареса ми забавното представяне на носещият се от кулата аромат.
    Сладкото се е получило чудесно.
    Ще ми е приятно, ако разрешите, да копирам и публикувам снимките на сладкото в моята рубрика "Не е трудно, аз също опитах". Естествено, че ще посоча източник и име, за да докажа авторството им.
    Очаквам Вашия отговор с нетърпение.
    Предварително благодаря.
    С поздрав от кулата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей и извинявай за закъснението. Нямам нищо против да публикуваш снимките, ще ми е приятно. Измежду другото много ми харесва тази твоя идея "Не е трудно, аз също опитах" и ти пожелавам списъкът да се пълни бързо и все с красиви и вкусни неща. Благодаря и за споделената рецепта, която страшно много ни се услади, най-вече на дъщеря ми :)
      Сърдечни поздрави и хубава нова седмица!

      Изтриване
  10. Elti, благодаря за възможността да публикувам снимката в моя блог.
    Успешна вкусна и ароматно нова седмица!
    До скоро!

    ОтговорИзтриване

loading...