Пиле в кора от хлебно тесто, по рецепта на Ивана


Петъчно, на трапезата ми, като виртуален гост присъстваше Ивана, чрез нейната прекрасна рецепта за пиле в кора.



Ароматно, крехко и сочно, в компанията на хрупкаво хлебче - така най-скромно мога да опиша  вкуса. Изумително е! Видях, че рецептата участва в конкурс и бързах да гласувам с две ръце, но ме шляпнаха - не може с две, само с една :)

Спазих си всичко по указания на Ванчето, само тази, така популярна, салвия я нямам и не я сложих. Мотивирано си поръчах семена от този градински чай (най-накрая, че от кога се каня)  и сега трябва търпеливо да чакам момента, в който ще си бера пресни листенца от градината.

Ще си позволя да копирам продуктите:


За тестото :
600 гр. брашно
1 равна с.л. сол
20 гр. мая (кубче)
1 ч. л. захар
300 мл. хладка вода
3 с.л. зехтин

За пилето :
пиле около 1.600
розмарин ,салвия (аз сложих два резена лимон) , дафинов лист
скилидки чесън , сол, чер пипер

Замесваме първо тестото:

  • Разтваряме маята в хладката вода, заедно със захарта.
  • Добавяме зехтина, брашното и солта.
  • Замесваме тесто, като за хляб. Оформяме на питка, намазваме със зехтин и оставяме да втасва.
Подготвяме пилето:
  • Измиваме хубаво пилето и оставяме да се поизцеди.
  • След това го посоляваме от вътре и от вън. Наръсваме и черен пипер (количеството според вкуса)
  • В кухината на пилето слагаме 5-6 скилидки чесън, стрък розмарин, 1 дафинов лист, няколко листа салвия (която аз нямах и в замяна сложих 2 резена лимон)
  • Кръстосваме му крачетата (това упражнение го пропуснах :) и грешката видях едва като го увих в тестото и кокалите му щръкнаха)
Обличаме му премяната:

  • Тестото размесваме повторно и разточваме на кора (да не е много тънка), достатъчно голяма, за да завием пилето в нея.
  • В средата на кората слагаме пилето, с гърдите надолу и завиваме като плик.
  • Поставяме го в тава (най-добре застлана с хартия за печене), като го обръщаме с гърдите нагоре, а прихлупените краища на тестото да остават отдолу. (Вижте и начина на завиване при Ивана - тя не го обръща, а директно го покрива с тестото и краищата подпъхва отдолу). Завивайте както ви е удобно - важно е да не настине пилето :)) 

Вижте на моето как му се вирнаха крачетата и ми разкъсаха кората. Лепих, лепих, замазвах дупки, но по някое време във фурната пак се отвориха. Много е важно кората да е цяла, за да се задуши хубаво в нея пилето.
  • Поставяте в студена фурна и настройвате градусите на 160 - 180 градуса по Целзий.
  • Печете около 2 часа (по съвет от блога на Ивана на килограм пиле - 1 час във фурната, но аз го държах повече. Пилето ми беше 1, 5 кг и пекох около 2 часа и половина, като по някое време захлупих кората с фолио, за да не прегори)
  • Изваждате от фурната, сервирате цяло в подходяща чиния или плато, отрязвате малко капаче, изчаквате реакцията на дегустаторите, която ще ви погъделичка много приятно и после се "наслаждавате на този разкош" (така каза Ивана, така и направих :))






24 коментара:

  1. Ммммм, идвам на гости!
    Невероятно изглежда!

    ОтговорИзтриване
  2. Снежи, много валентинска форма си му придала на това пиленце, страхотно е! И съблазнително! :)
    Поздрави и успешен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ха, Ирма, сега чак забелязах, че наистина има форма на сърчице :)))(поиздължено, но все пак). Като прочетох "валентинска форма" и се върнах да си погледна снимките :))) Благодаря ти и хубав ден!

      Изтриване
  3. Справила си се блестящо ,Елти :) !И заслужено те е погъделичкала реакцията на дегустаторите :)) ! Много забавно си описала целия процес , усмихвах се докато чета :) ! Поздрав и голяма прегръдка ,мила !
    Хубав четвъртък !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ив, сърдечно ти благодаря за рецептата и за похвалите, които ми удари :)) Прегръдки и от мен, с пожелание за хубав и ползотворен ден!

      Изтриване
  4. Снежи, разкошно изглежда! Вкусно и сочно! :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дани! Много крехко и сочно е наистина. Поздрави и от мен, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  5. Чудесно пиле, Снежи!
    И аз усетих аромата!
    Прегръдка и хубаво настроение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за пожеланието, Дани - определено днес ми трябва хубаво настроение (дано някой или нещо не ми го смачка). Ароматът на това пиле наистина е страхотен :) Прегръдки и от мен, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  6. Едно такова пиле не само не би настинало, но и чудесно би сгряло душичките ни в студена зимна вечер. А за аромата на пиле и тесто, само мога да мечтая!
    Хубава вечер, Елти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сгрява, сгрява, особено в комбинация с винце :) Аз си откраднах едно залче от кората и гледах другите как му се наслаждават, така, че за пълното удоволствие от комбинацията и аз си мечтая :) Прегръдки, Мъхче, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  7. Е, ама вие милост нямате! Елти, Как само стъпка по стъпка го събличаш:), аз така стъпка по стъпка бих го хапнала:) Разкош, благодаря и на теб и на Ивана, че ни го поднесохте така изкусително!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Candy! Ивана е виновна :))) за този разкош.
      Прегръдки, мила, с пожелание са прекрасен ден!

      Изтриване
  8. Снеже, много апетитно си го поднесла!
    Много приятно ми беше да прочета стъпка по стъпка приготвянето! И забавно, но и поучително, та да не се допускат грешките! Чудесна си! :)
    Сърдечни прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Инче, първо искам да ти честитя РОЖДЕНИЯ ден (после и във фейсбука :)) - бъди жива и здрав, все така мила и добричка!
      Благодаря ти за коментара! Прегръщам те силно и ти пожелавам много, много радостен и изпълнен с усмивки празничен ден! Целувки!

      Изтриване
  9. Чудно пиленце се е получило, Снежи! И с тази апетитна коричка... е още по-неустоимо. :)
    Хубав петък! :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Светле! Комбинацията е страхотна наистина - пилето се топи в устата, а коричката е една такава хрупкава.
      Прегръдки, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  10. Снежи много ми хареса и пилето и коричката, абе изобщо записвам за проба :)))
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианче, благодаря ти! Много е вкусно, давай смело с пробата! Хубава вечер!

      Изтриване
  11. Здравей,Снежи!
    Чудесно изглежда и при теб това неустоимо пиле на Ивана!
    Салвия имам в градината ,става като храстче и е дългогодишно растение.
    Поздрави и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Добре дошла, Мира! И сърдечно благодаря :)
      Надявам се и аз да се похваля с такова храстче. Поздрави и приятна вечер!

      Изтриване
  12. Много добре ти се е получило и на теб пиленцето,Снежи!
    Чудесно поднесено и с апетитна,хрупкава хлебна коричка!
    Сърдечен поздрав с пожелание за успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. На мен ми изглеждаше най-апетитната коричка, защото съм си забранила всички хлебни :)))А така ухаеше...
      Благодаря ти, Роси и хубава нова седмица и на теб!

      Изтриване

loading...