Макарони на фурна с кокосов крем


Макароните или юфката за закуска в моето детство винаги бяха двуцветни. Татко ги правеше най-вкусни и когато всички си бяхме у дома, обикновено съботно-неделните сутрини, този аромат ме будеше, като оная реклама за кафе (току що подсказах как да си направят и реклама на макароните :))
Технологията се състои в запържване на около 1/3 от макароните, които се добавят към сварените около 2/3, но добавянето става накрая на варенето, така, че цветните да останат леко хрупкави. Може би, не на всеки вкус ще допадне, но за мен това е най-върховният начин за приготвяне на каквито и да е макаронени изделия.

Рецептата е от експериментаторската серия, но след третото й приготвяне смело мога да кажа, че се вписва в раздел "Любими".


Продукти:
  • 400 г макарони или някакви други макаронени изделия (задължително качествени, със съдържание на яйца, че от другите рискувате да кусате каша)
  • 400 мл кокосово мляко (82%-но)
  • 1 пакет нишесте за 500 мл мляко (с вкус на ванилия или сметана)
  • 3 - 4 яйца (зависи колко са големи)
  • около 10 с.л. захар
  • 3 - 4 с.л. олио

Приготвяне:
  • Сложете в дълбока купа яйцата, захарта и кокосовото мляко. 
  • Разбийте с тел или миксер, колкото да се смесят.
  • Добавете нишестето и разбъркайте (може да го разтворите в 100 мл вода, но аз го сложих без да правя тази стъпка)
  • В тиган сложете олиото да се нагрее.
  • Изсипете в тигана около 1/3 от макароните (може и повечко) и ги изпържете до кафеникав отенък, като бъркате непрекъснато (бъркането е важно за равномерното оцветяване)
  • Изсипете изпържените макарони, заедно с олиото, в тавата, в която ще печете десерта.



  • Сложете на котлона тенджерка с около 1,5 - 2 л вода. Изчакайте да кипне. Пуснете във водата 1/2 ч.л. сол и останалите макарони (суровите).
  • Сварете макароните (времето е указано на опаковката и е различно за различните видове макаронени изделия) и отстранете от котлона.
  • С решетъчна лъжица извадете макароните от водата и ги поставете върху цветните, в тавата.




  • Залейте със сместа от яйца, кокосово мляко и нишесте (като преди това хубаво я разбъркайте).




  • Поставете в нагрята (200 (С) градуса) фурна и изпечете до стягане на крема.



Цветните, пържени макарони остават леко сурови. Това е любимата част за мен :) Или чарът на тази рецепта и изобщо на всички рецепти, с включена технология за пържене на макарони.


Навярно не всеки обаче би одобрил и за това ще ви предложа още два варианта, без полу-сурови макарони:
Първият е да поставите изпържените макарони заедно със суровите в тенджерката и да ги сварите заедно до пълна готовност.
Вторият е изцяло да пропуснете технологията с пърженето и просто да си сварите цялото количество макарони по традиционния начин. Е, няма да имате двуцветен десерт, но... изборът е ваш, вкусът също. Послушайте го. Освен, ако не съм успяла да "запържа" любопитството ви до температура, готова за експериментиране :)


Да ви е сладко!




26 коментара:

  1. Снежи, това е страхотна идея :) аз от известно време обмислям как да направя нещо като крем карамел с ориз, но с кокосово мляко :) от някъде съм купувала препечени макарони, които са кафяви и си спомням, че бяха много вкусни :) но със сигурност не е от нашия град.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хайде като го измислиш ще споделиш :) Аз правих печен крем от кокосово мляко и оризово брашно, с карамелен сос, но много далечно на вкус от крем карамел. Твоята идея по-близка ми звучи. Поздрави и успешен ден, Зори!

      Изтриване
  2. Снежи, интересна технология :)
    И как ухаят на кокос!
    Спокойна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Подозирах, че технологията няма да е известна на всички :)
      Благодаря, Дани и хубав ден на теб!

      Изтриване
  3. Снежи, много обичам макарони на фурна, обичам и кокос, ама обичам и експерименти. Така че със сигурност ми допада предложението ти. Голяма вкусотия ще е! :)
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Щом обичаш експерименти, значи знаеш цената на риска :)), но гарантирам ти - ще ти харесат. Поздрави и хубав ден, Гери!

      Изтриване
  4. Ех, уцели ме в сърцето с тези макарони, така дори и не съм чувала да се приготвят! Много интересно! Прекрасен утрешен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Поли! Хубав и усмихнат ден на теб!
      Това е любимата ми технология и трябваше все някога да стигна да я споделя :)

      Изтриване
  5. Щом има вкус и ухание на кокос веднага ме спечели и как иначе при тези апетитни кадри,Снежи!Пак прекрасности една след друга при теб!Усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, ще се радвам да опиташ тази кокосова прекрасност :))
      Прегръдки, с пожелание за успешен ден!

      Изтриване
  6. Снежи, за първи път виждам и чувам за такава технология на приготвяне на макарони. А с този кокос със сигурност ще са убийствени. Ще пробвам, то няма как при тези апетитни кадри. Усмихнат ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче, сигурно ще споделя някой ден със снимки (както си му е редът) основната рецепта за шарени макарони. До тогава дано си опитала тези и да ти харесат :)
      Усмихнат да е и твоят ден! Прегръдки!

      Изтриване
  7. Ето на това се казва "авторска рецепта"! :) Поне аз не съм чувала за такъв начин на приготвяне на печените макарони. Определено трябва да се опита, пък тогава може и за повече вкусове да е подходяща :)
    Чудесно предложение, Снежи! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А аз съм израснала с такива макарони :)) (не кокосови, де, а двуцветни:)) Другите екстри в рецептата са от типа "защо да не опитам" :)) Хубави станаха, Албенче.
      Поздрави и от мен! Хубав ден ти желая!

      Изтриване
  8. Снежи, чудно предложение! Никога не съм правила по подобен начин макарони на фурна! А и скоро и моя начин не съм! Апетитни снимки, които ме карат съвсем скоро да си направя този вкусен десерт от детството!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хубав експеримент се получи, Бети. Макарони в по-плътен крем, не като класическите. Иначе и аз много си обичам старата рецепта за макарони на фурна, но също като теб, доста време не съм ги правила.
      Благодаря ти и пожелавам усмихнат ден!

      Изтриване
  9. Интересно предложение с интересна и нова технология, които трябва да се опитат!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, Инче, ние ги опитваме вече трети път :) Днес видях, че в Lidl е свършило кокосовото мляко, та ще трябва да почакам за четвъртото опитване. Дано ти харесат, ако се решиш да ги направиш. Прегръдка и пожелание за хубав ден!

      Изтриване
  10. И една моя приятелка ги правеше двуцветни, ма аз ги обичам всякак;) Чудна добавка за тази класика, Снежи! Хубав четвъртък!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Мъхче! Хубав да е и твоят ден!
      А макароните - само двуцветни ;) :)

      Изтриване
  11. Много ти се кефя на идеите! Големи вкусотии и винаги е интересно човек да е на твоята трапеза!:) Чудесни ароматни макаронки:). Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Винаги те посрещам с радост на моята трапеза, Кате! Поздрави и прегръдки!

      Изтриване
  12. Много обичам макарони на фурна, а твоето предложение с кокосов аромат....ммммммм :). Дръпвам си с удоволствие това последното парченце, голяма вкусотия.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Правех ги почти през ден, но сега го няма кокосовото мляко в магазина и чакам доставка, за следващото им по ред правене :) Благодаря, Дианче!

      Изтриване
  13. Снежка, припомни ми детството и усетих аромата от пърженето на макароните :) Баба ми ги правеше така, само че в солен вариянт, със сиренце :)
    Дали ще се получи подобен ефект със цвета ако са препечени а не пържени?
    Подозирам че твоите с кремчето много ще се харесат у дома на момчетата :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Знаех си аз, че у някой ще проговорят детските спомени :) Не съм пробвала с печене, Дани. Би трябва да се получи цветът, но вкусът...?. Не знам наистина. Иначе и аз ги обичам със сиренце, но и захар в едно :) Поздрави и прегръдки!

      Изтриване

loading...