Пита Маргарита


По-хубаво ухаеше, отколкото изглеждаше :) Често ми се случва.

Записвам рецептата и начина на оформяне на тази пита, пък дано на вас ви се получи по-хубава. Моите снимки едва ли ще ви провокират, но погледнете тук:

Пирог "Цветы" с беконом и сыром Чечил



Описание: Уж очень много интересной выпечки на китайских сайтах, рецептами с которых я постоянно делюсь с Вами, с начинкой из бекона (ветчины) и сыра. Надеюсь, и этот вариант придется Вам по вкусу. Очень понравилась простая формовка пирога. Поэтому сегодня я поделюсь с Вами двумя вариантами пирога с подобной формовкой - с беконом и сыром и со сладкой начинкой.


Продукти:

  • 1 кг брашно (плюс още малко за разточването)
  • 2 яйца
  • 340 мл прясно мляко
  • 100 мл течна сметана (може да се замени с прясно мляко)
  • 100 г заквасена сметана (кисело мляко)
  • 120 г разтопено масло (мас)
  • Кубче прясна мая (40г) или 14 г суха
  • 3 с.л. захар
  • 2 с.л. сол


Приготвяне:

  • В купя пресяваме брашното със солта.
  • Затопляме прясното мляко и в него слагаме маята с 1 ч.л. захар. Изчакваме да се разтвори.
  • В брашното правим кладенче и изсипваме леко затоплени двете сметани, маслото (маста), яйцата и останалата захар.
  • Добавяме млякото с маята и замесваме тесто.
  • Разделяме на 7 топки (всяка с тегло около 265 г)






  • Всяка питка разточваме на правоъгълна кора. 
  • Прегъваме двете дълги страни към средата.
  • С остър нож правим разрези през около 0,7 см, с дълбочина пак около 0,7 см. По-дълбоките разрези се деформират и провисват при втасването.
  • Навиваме кората на руло.


Поставяме така оформените рошави рулца в тава, намазана с мазнина или с подложена хартия за печене.


  • Оставяме на топло да втасат.
  • Печем в предварително нагрята на 180 (С) градуса фурна.
  • За да предпазим от прегаряне, слагаме лист алуминиево фолио отгоре (някъде по средата на печенето) и печем до готовност.



Домашната питка и с не съвсем докарана външност си е домашна питка - по-хубаво от нея няма.


Във фейсбук ми подсказаха още една причина, която ми звучи логично:


16 коментара:

  1. Чудесна питка, Снежи! Поздравления, и както ти казваш - от аромата на домашното печиво, няма по-хубаво!
    Хубав и успешен ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Много интересно оформяне на питката. Иска ми се да го пробвам и аз.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Опитай, Веси и дано се получи по-красива при теб :) Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  3. Снеже, чудесна идея за оформяне на питка, много ми харесва :)
    Сигурна съм, че е много пухкава и вкусна, изкуши ме...
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е, Танче, пухкава и вкусна. По вида имам да оправям някои грешки, че много искам да я докарам такава кичеста. Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  4. Снежи,я не се впрягай толкова,я каква прекрасна питка си направила!
    Да,с по-твърдо тесто може да стане и с по-отчетлива шарка,по която всички ахкат и охкат,но вкуса е основен като сложиш късчето в устата,така че идеално няма-или пухкава и вкусна питка,или по-красива,но не пухкава е дилемата.Според мен твоята е великолепна!Оформлението много ми харесва и обезателно ще си го запазя за някой ден като ми се засуква питка.Но със сигурност няма да я направя с твърдо тесто,за мен вкуса е най-важен и е на първо място!Прегръдка ,мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Роси! А бе, ще правя повторение, хей така, от любопитство, да видя дали ще я докарам на вид. Дори и да не я докарам, ще намажем пак с топла домашна пита :))
      Хубав ден и прегръдка от мен!

      Изтриване
    2. Аз мисля,че и сега си й докарала страхотен вид,много е красива!Но пък кой не би се радвал да я вкуси още веднъж тази чудна питка,да ви е сладко!А аз вече съм я отметнала в листата. :)

      Изтриване
  5. И аз мисля като Роси, Снежи. :) Прекрасна е!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Снежко, каквото и да направиш на мен много си ми харесва, голяма работа, това-онова! Питката си е много разкошна даже! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  7. Снежи, прекрасна е питката. Мога само да си мечтая да направя нещо такова! аз също отдавна съм харесала този вид украса, но нали рядко готвя тестени неща, все не се наканвам да я направя. Когато реша обаче - твоята питка ще ми служи за модел! Прекрасна е! Поздрави, мила!

    ОтговорИзтриване
  8. Снежи, че какво не ти харесва! Прекрасна си е питката, оформянето наистина е много интересно. Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  9. Като ме нямаше известно време, сега ще трупам от твоите предложения, пък кога ще сколасам да ги направя - не знам! Прекрасна пита, Снежи! И нея записвам!

    ОтговорИзтриване

loading...