Кекс с дюли



Тази рецепта открих в един стар тефтер, написана с оня, все още детски, мой почерк. И понеже сладкиша си го бях кръстила с името на баба ми, спомените така ме атакуваха, че не ми дадоха мира, докато не го направих. Хем ми беше мъчно като го опитах, хем мило.

Снимах страничката с телефона и още щом се прибрах у дома го направих и ми замириса на едно друго "у дома".


Продукти:

  • 2 дюли
  • 1 ч.ч. захар (може и малко повече, примерно още 1/3 ч.ч.)
  • 3 яйца
  • 2 ч.ч. брашно
  • 1 бакпулвер
  • 6 с.л. олио
  • 6 с.л. кисело мляко
  • 1/2 ч.ч. нарязани или едро счукани орехи

Приготвяне:
  • Яйцата и захарта се разбиват до побеляване.
  • Добавят се олиото и киселото мляко. Разбърква се.
  • Добавя се пресятото брашно заедно с бакпулвера. Бърка се до получаване на гладка кексова смес.


  • Дюлята се обелва и настъргва на едро ренде. Веднага се слага в кексовото тесто и се разбърква.


  • След това се слагат нарязаните или едро счукани орехи. 


Спомням си тавата на баба, тя беше по-голяма. Но аз го сложих в тортена форма (диаметър 26 см). 


  • Пече се в тава, намазана с олио, във фурна, нагрята до 190 (С) градуса (до суха клечка).

Нямах търпение и го разрязах още топъл. Но и след като истина съвсем, пак при рязането стоеше по-плътен и с леко лепкава среда. Уханието на дюли е нежно, не натрапчиво. Орехите са ми любими, без значени в какво ще ги сложа. Тук са като "късметчета", ако уцелиш орехче вкусът е още по-богат.


Поръсете с пудра захар и да ви е сладко!


8 коментара:

  1. Много обичам такива плодови кексове, а с дюлята си представям колко е ароматен! Баба ти е знаела какво да приготви ! :)
    Прегръдка и успешна нова седмица, Снеже!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Инче! Много добра домакиня беше баба, много!
      Прегръдки и хубав ден, мила!

      Изтриване
  2. Снежи,
    чудесен е сладкиша.Веднага си записвам рецептата.Дюлята е придала прекрасен аромат.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ели! Дано ти хареса. Наистина е много приятен ароматът, без да е натрапчив. Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  3. Прекрасен е този кекс - вкусен, сочен, ароматен! Много ми хареса, а иначе дори не обичам дюли...
    Благодаря ти за чудната рецепта, Снежи! Поздрави и всичко най-добро ти желая!
    Петя Стойчева

    ОтговорИзтриване
  4. Приготвих сладкиша, получи се много добре. Поздравления за рецептата!

    ОтговорИзтриване

loading...